Toimetas: Keit Laisaar
Foto: Instagram

Teoreetiliselt on smuutid väga tervislikud. Sa võid mahutada ühte klaasi korraga hunniku spinatit, maasikaid, banaani, mustikaid ja chia-seemneid. Ja selle ühe klaasitäiega saad kätte ka poole oma päevasest puu- ja juurvilja kogusest. Ühe kerge joogi tarbimisega nii palju toitaineid korraga saada on ju tore, kuid see ei tähenda veel, et smuutid on tervislikud.

Uuringud näitavad, et juues smuutit tarbid sa suure tõenäosusega rohkem puu- ja juurvilju kui neid tervena süües. Ühe smuutiga tarbid sa näiteks sama palju kaloreid, kui juues ära ühe suure latte koos siirupi ja lisanditega. Isegi, kui sa teed kodus smuutisid, siis jood sa selle ära paari minutiga selle asemel, et võtta endale aega ja süüa päeva jooksul terveid puuvilju. Ning seetõttu sööd sa suurema tõenäosusega liialt palju.

Kogu puuvilja kiud toimivad võrguna, et aeglustada keha protsessi toidust suhkurt verre transportida. Smuutid ei kaota kiudaineid puuviljast ära, vaid blender purustab need kiudainete ühendused ja seega ei ole see enam nii efektiivne. Suurema tõenäosusega tunned end kiiremini näljasena pärast smuuti joomist kui pärast seda, kui oleksid söönud sama koguse terveid puu- ja juurvilju.


Hinda loetud artiklit kümnepalli skaalas

Teised uudised