Alternatiivne jõulupraad

Paljud jõululaua lemmiktoidud ei ole eriti tervislikud valikud ja kui kergem enesetunne on eesmärgiks, siis proovi mõnele kaloripommile asendus leida.

Kindlasti ei saa maha laita eestlaste poolt palavalt armastatud sealihapraadi, sest olenevalt lihatükist pakub see loom ka väiksema rasvasisaldusega tükke.

Sealiha alternatiivina võib ahjus valmistada köögiviljade ja kuivatatud marjadega täidetud krõbeda nahaga kana või maitsestada meelepäraste ürtidega kala ja serveerida see ahjus küpsenud juurviljadega.

Vii pere jalutama

Inimestel on kombeks istuda söögilaua taha juba pärastlõunal ja seda kuni õhtuni välja. Kutsu ellu uus traditsioon ja vii pere jalutama. Soovituslikult pärast õhtusööki, et ergutada seedimist. Ühe võimalusena võib pimeda saabudes laterna valgel metsa jalutada ja metsaasunikele süüa viia või hoopis karges õhus kingiks saadud lendavat taldrikut lennutada.

Kreemikoogi asemel puuviljad

Kuigi puuvilju ei soovitata kohe raske kõhutäie peale süüa, on see kehale kergem kui rammusalt kreemine koogitükk. Seda enam, et tavaliselt viib üks tükk päris mitmeni.

Niisiis lisa kohe poenimekirja ka piisavalt puuvilju, mis jõululaual nähtavale kohale asetada.

Joo vett

Suhkruste suupistete  ja jookide ning maitsekate toitude keskel on lihtne unustada veejoomist. Veendu, et söögilaual oleks veega täidetud kann sidruniviilu või külmutatud marjadega ning valige üks inimene veejoomise eest vastutama. Nii ei ole klaas kunagi tühi ja organism saab vajalikul määral niisutatud.


Hinda loetud artiklit kümnepalli skaalas

Teised uudised