Tekst: Kerli Kivistu
Foto: Shutterstock

Kevade alguses tunnevad paljud, et probleemid juuste, naha ja väsimustundega võtavad võimust. Selgub, et teatud vitamiinide puudumine meie organismis võib väljenduda just mõne tervise probleemina. Spetsialistide sõnul saame mitmeidki muresid just õige toitumise abil leevendada. Toitumisnõustaja Kristel Uibo viib läbi praktilisi koolitusi tervislikust toitumisest ja seisab hea selle eest, et Eesti inimestel oleks parem tervis. Ta on veendunud, et vitamiinid on eluliselt tähtsad organismi normaalseks tööks ja tervisliku seisundi parandamiseks. Seega uurisime temalt, millistest tervise probleemidest keha meile märku annab ja kuidas tasakaalustatud toitumine aitab ilumuredega toime tulla.

#1
Tuhmid juuksed ja nende väljalangemine

Meie nahk, küüned ja juuksed on keha peegel. Kui täheldad, et hommikul ärgates tuleb peoga juukseid, siis on viimane aeg pöörduda arsti või psühholoogi poole, sest see võib viidata tugevale stressile või depressioonile. Kui tunned, et neid langeb tavapärasest rohkem, siis saab ennast aidata toidu ja erinevate lisanditega. Meeles tasub pidada seda, et juuste halb seisukord võib viidata vitamiinide ja rasvhapete puudumisele. Seega, lisa julgelt menüüsse rohkem kala, linaseemneõli ja köögi-, juur- ning puuvilju. Need annavad kiharatele vajalikke antioksüdante ja muudavad juuksed tervemaks. Samuti on talvisel perioodil juustele olulised ka B-, C-, E- vitamiinid ja turgutusena mõjuvad ka tsink ning oomega-3-6-9-kalaõli. Kes on harjunud mitmekesisema toidulauaga, siis erinevad idandid ja nii-öelda superfood’id taastavad samuti juukse tekstuuri.


Hinda loetud artiklit kümnepalli skaalas

Teised uudised

Kõik metsa kümblema!

Shinrin-Yoku, mis on tõlgituna kui "metsa suplemine", tähendab rahuliku jalutuskäigu ajal metsa atmosfääri tunnetamist. See on teraapia, mis töötati välja…