SUL ON ISTUV TÖÖ? Loe, mida pikalt istumine sinu tagumikuga teeb?

Kui oled kontoritöötaja, siis tõenäoliselt istud sa 8 tundi päevas oma töölaua taga. Võib-olla oled sa märganud, et kui aeg-ajalt püsti tõused, siis on su tagumik veidi kange. Või ehk oled sa viimasel ajal pannud tähele, et su tagumik on kuidagi lamedamaks muutunud. Jah, see kõik on pikalt istumine tagajärg. Kuigi pikalt istumine ja arvuti taga toimetamine on hea sinu karjäärile, siis sinu tagumikule see head kindlasti ei tee. Eiei, see ei tähenda, et peaksid töölt nüüd ära tulema, vaid on mõned nipid, mis aitavad peput pringina hoida.

Asi ei ole mitte selles, et sa istudes oma tagumikku kuidagi lömastaks, vaid selles, et kuni su aju teeb tööd, ei tee sinu tagumikulihased mitte midagi. Kui tuharalihased aga ei ole töös, siis on puusad ja selgroog väga pinges ning see omakorda põhjustab seljavalusid. Lihased aga muutuvad passiivses olekus lõdvaks. Viis aastat kontoritoolil tekitab lihaste taandarengu. Seega võib istuv töö muuta sinu tagumiku kuju lamedamaks.

 

shutterstock_421145407

 

Kui sa istud pikka aega halvas asendis (mida enamik inimesi tegelikult teevad), siis koormab see lülisammast ning häirib jalgade verevarustust. Samuti aeglustub verevarustus lihastesse. Sellest tingituna tekkivad alaselja või ka ülaselja valud. Verevarustuse aeglustumise tõttu tekib ka tselluliit.

Seistes, liikudes või kasvõi sirgelt istudes hoiavad keha püsti kõhulihased. Toolil küürutades aga ei leia need kasutust. Pinges seljalihased ja nõrgad kõhulihased on üks rühti rikkuv kooslus, mis võib suurendada selgroo loomulikku kõverust, tuues kaasa haiguse nimega lordoos ehk nõgusselgsus, mis on inimese lülisamba kõverdus kumerusega ettepoole.


Hinda loetud artiklit kümnepalli skaalas

Teised uudised

Kõik metsa kümblema!

Shinrin-Yoku, mis on tõlgituna kui "metsa suplemine", tähendab rahuliku jalutuskäigu ajal metsa atmosfääri tunnetamist. See on teraapia, mis töötati välja…