Foto: Shutterstock

Milliseid eeliseid annab pulsikellaga treenimine?

Pulsikella põhimõte on see, et selle abil saad sa oma pulssi kindlas vahemikus hoida. Ning kindlas vahemikus on vaja seda hoida näiteks kas või siis, kui soovid kaalu langetada. Treenides 60–70% oma maksimaalsest pulsist, võtab keha energiat just keharasvadest. Oma maksimaalse pulsisageduse saab määrata lihtsa valemi järgi: 220 miinus sinu vanus. Ehk kui oled näiteks 27-aastane, on sinu maksimaalne pulsisagedus 220 miinus 27 ehk 193 lööki minutis.

Millised riskid kaasnevad ilma pulsikellata treenimisel?

Pulsikell aitab kaasa ka vigastuste vältimisele ja südame ülekoormamisele. Näiteks, kui sinu pulss on treeningul liiga kiire, siis viitab see põletikele organismis või ülekoormusele. Kui sinu pulss aga trennis liiga kiirelt suureneb, siis viitab see sellele, et sinu organism on kurnatud. Oluline on aru saada, et trenni tehes ei ole nii, et mida raskem, seda parem. Vastupidi, sellise trenniga suureneb südamehaiguste ja vigastuste oht. See võib kaasa tuua ka kaalutõusu ja suurema söögiisu.


Hinda loetud artiklit kümnepalli skaalas

Teised uudised

Kõik metsa kümblema!

Shinrin-Yoku, mis on tõlgituna kui "metsa suplemine", tähendab rahuliku jalutuskäigu ajal metsa atmosfääri tunnetamist. See on teraapia, mis töötati välja…