Allikas: Terviseleht

Foto: Freedigitalphotos

Kuid kaugeltki kõik neist, kes teavad selle rasvhappe tähtsust, ei saa toidust piisavalt omega-3 ning ei võta seda ka toidulisandina juurde. Enamasti on see tingitud teadmatusest, kui palju seda omega-3 ikkagi vaja on. Näiteks puudutab omega-3 puudus (aga ka raua, tsingi ja vitamiin B-12 puudus) sageli taimetoitlasi, kes keelduvad söömast igasugust liha ja loomseid produkte üldse. Taimetoitlastel leitakse sageli kõrgenenud homotsüsteiini taset ning madalat nn hea kolesterooli taset, mis pole teadaolevalt südame-veresoonkonna tervisele hea. Ka omega-3 puudus suurenendab trombide moodustumise ja veresoonte jäikuse ohtu. Need omakorda põhjustavad aga südameinfarkti ja aju insulti.

Et omega-3 organismis ikka jätkuks, on teda vaja suhteliselt palju. “Enam-vähem” ajab asja ära rasvase ning omega-3 rikka kala söömine kaks korda nädalas. Kuid meie tänapäeva toit on rikas teise omega-rasvhappe poolest – omega-6 on toidus tihtilugu liiga palju. See on rasvhape, mis on samuti organismile teatud koguses vajalik, aga soodustab põletikunähte. Seega on tähtis nende kahe rasvhappe omavaheline, õigel tasemel olev tasakaal.


Hinda loetud artiklit kümnepalli skaalas

Teised uudised

Kõik metsa kümblema!

Shinrin-Yoku, mis on tõlgituna kui "metsa suplemine", tähendab rahuliku jalutuskäigu ajal metsa atmosfääri tunnetamist. See on teraapia, mis töötati välja…