Fotod: Erakogu

Nädala alguses juuakse meeletuses koguses vett (nt 8-10 liitrit) ning mida võistluspäev lähemale jõuab, seda rohkem piiratakse vedeliku tarbimist. Samuti piiratakse süsivesikute tarbimist ning võistluspäeva eel tehakse carb-loading ehk süüakse palju süsivesikuid, mis ajavad idee järgi musklid/lihased punni. Mängitakse ka soola tarbimisega – nädala alguses süüakse väga soolaseid toite ning enne võistluspäeva võetakse sool üldse toidust välja. Kindlasti on veel igasugu huvitavaid strateegiaid.

 

Ka mina mõtlesin et proovin midagi uut sel hooajal. Koostasin lausa mitu erinevat plaani, mille vahel valida. Mida võistlushooaeg lähemale jõudis, üha ebakindlamaks ma muutusin – kas ikka tasub? Hirm oli, et hoopis rikun oma vormi ära. PS! Mul ei ole treenerit, kes kirjutab täpselt ette, kui palju ja mida ma peaks tegema. Jälgin ise mängu ning otsustan oma teadmiste ja treenerite (keda hindan kõrgelt) soovituste põhjal. Olen mõnel korral pöördunud ühe või teise Eestis tunnustatud treeneri poole mõne küsimusega, millele ise pole suutnud lahendust leida. Kaks peab, ikka kaks pead …

Nädal enne esimest võistlust (selle aasta septembris) olin valiku ees – kas hakkan jalgratast leiutama või lähen lõpuni oma tavapärase toitumisega. Valisin stabiilsuse. Nimelt paar nädalat enne lavale minekut peaks vorm olema juba nii hea ja piisavalt kuiv, et ei peaks treeningutes ja toitumises midagi palju muutma. Minu puhul töötab selline strateegia suurepäraselt. Ei mingit üllatusmomenti. Selline lähenemine töötab MINU puhul. Iga võistleja on erinev, seega ma ei väida, et nii nagu mina viimased 7 päeva toimin, on ainuõige.


Hinda loetud artiklit kümnepalli skaalas

Teised uudised

Kõik metsa kümblema!

Shinrin-Yoku, mis on tõlgituna kui "metsa suplemine", tähendab rahuliku jalutuskäigu ajal metsa atmosfääri tunnetamist. See on teraapia, mis töötati välja…