Avoni algne ärimudel

Avoni asutaja David H. McConnell müüs algselt raamatuid New Yorgi kodudes ukselt-uksele müüjana. Septembris 1886. aastal otsustas ta raamatute asemel hakata müüma parfüüme. Ta alustas uut äri väikeses kontoris aadressil 126 Chambers Street, Manhattan, New York. Härra McConnell oli progressiivne teerajaja, muljetavaldav visionäär, julge muutja ja eelkõige naiste õiguste eestvedaja. Kuid visionääri algne plaan ei olnud kindlasti mitte luua iluettevõtet. Ta oli rändav raamatute müüja, kes pakkus ilutarbeid kingitusena. Peagi sai ta aru, et kliendid olid rohkem huvitatud tasuta parfüümidest kui raamatutest. Väikeses New Yorgi kontoris segas McConnell ise kokku esimesed lõhnaõlid ja värbas müügiesindajateks justnimelt naiste meeskonna. See oli 1886. aastal radikaalne ärimudel, kuid McConnell uskus kogukonna jõusse ja pidas oluliseks naistele esmase töömudeli loomist ja majandusliku vabaduse andmist.

Tagasivaade Avoni daamidele ajaloos

Ajaloo edukaim ukselt-uksele kosmeetikat müüv ettevõte Avon on toonud koduperenaised kodudest välja ja nad on pakkunud Avon kosmeetikatoodete kojukande teenust alates aastast 1886. Avon kasutas oma toodete reklaamimiseks ukselt-uksele müüjaid, keda nimetati algselt Avoni daamid (inglisekeeles Avon Ladies). Esimene Avoni daam oli Persis Foster Eames Albee. Ettevõtte kasvades rajas Avon potentsiaalsetele esindajatele koolituskeskusi ning mõnes Avoni koolituskeskuses oli väike jaemüügiosakond nahahooldustoodete, näiteks kreemide, seerumite, meigi ja pesemisvahenditega. Teades, et koduperenaised usaldavad teisi naisi rohkem kui mehi, värbas proua Albee juurde veelgi enam naisi, koondades neist peagi tugeva müügijõu üksuse. Kontseptsioon töötas: Avoni daamid oli esimene Ameerika naiste koondumine, kes olid rahaliselt sõltumatud ja kellel oli auväärne elukutse. Neil ei pruukinud olla hääleõigust, kuid nad võisid tuua kosmeetikat ja kodutarbeid elutuppa. See on suur edasiminek, mis pakkus paljudele koduperenaistele võimalust teha tööd ja olla sõltumatu!

Avoni edulugu

Kui aja müüdudes asendus ukselt-uksele müük kaubanduskeskustega, jäi Avon siiski tippu: nende ainulaadne toodete valik ja sõbralik personal on tänapäeval paljude naiste poolt kodudesse sama oodatud kui algusaegadel. Paljud koduperenaised ootavad ikka veel iganädalast Avoni daami külaskäiku, kes toob nende kataloogi kaudu tellitud ostud otse koju kätte. Ilu tähendab oma individuaalsuse väljendamist, oma reeglite kehtestamist ja elu elamist oma tingimustel ja just neid väärtusi peab Avon enda eduloo pandiks. Ei ole mingeid standardeid, mida järgida, iga naine valib ise, mis on ilus. Seepärast on Avon keskendunud tootevaliku kujundamisel sellele, et tagada klientidele juurdepääs tootevalikule, mis sobib igale iluvalikule ja eelistusele. Ostlemine Avoni ilunõustaja juures on nagu stiilinõu küsimine oma kõige moodsama sõbranna käest.  Ilunõustajad õpivad tundma kliendi stiili, isikupära ja eelistusi ning kombineerivad selle põhjal personaalseid ilusoovitusi lähtudes alati ka kliendi soovidest ja nägemusest.

Avoni daamide järeltulijad

Tänaseks on Avoni daamidest välja kujunenud miljonite ilunõustajate võrgustik, mis sai alguse 135 aastat tagasi rajatud suhtlusmüügi tulemusena, kus Avoni daamid müüsid kaupa ukselt uksele otse oma klientidele – see oli ja on siiani tugev sotsiaalne võrgustik! Avon usub, et inimestele tuleb luua paindlikud võimalused teenimiseks ja õppimiseks ja seda temale endale sobivatel tingimustel ja viisil. Avoni ilunõustajad on iseenda ülemused, kellel on paindlik ajakava ja ärieesmärgid. Mõned ilunõustajad on täistööajaga iluettevõtjad, teised on osalise tööajaga iluhuvilised, kes müüvad Avoni tooteid täistööajaga töö kõrvalt, ja mõned on lihtsalt ilufännid, kes soovivad otsest juurdepääsu uusimatele ilutrendidele. Tänapäeval on Avoni ilunõustajatel oma klientidega eriline üks-ühele suhe, mida iseloomustab kõrge kvaliteet ja isiklik teenindus. Kliendile orienteeritud lähenemine on endiselt äritegevuse keskmes, kuid seda on täiustatud paljude digitaalsete vahenditega, mis võimaldavad Avoni ilunõustajatel ja nende klientidel suhelda, jagada ja osta.

Avoni üleskutse naistele täna

Avon on 135 aastat loonud positiivseid muutusi naiste jaoks. Avoni asutamisest saadik on naiste ebavõrdsuse vastu võitlemisel tehtud märkimisväärseid edusamme. Sellegipoolest on ebavõrdsus, diskrimineerimine ja piiravad stereotüübid endiselt laialt levinud. Sooline ebavõrdsus – nii tervishoius, hariduses, poliitilises esindatuses kui ka majanduslikus osaluses – püsib. Liiga sageli ei ole naised ja tüdrukud võimelised saavutama oma potentsiaali ning nende tulemused on halvemad kui meestel. Avon kutsub üles seda muutma ja töötab iga päev selle nimel, et vähendada ebavõrdsust ja suurendada võrdsust.


Hinda loetud artiklit kümnepalli skaalas

Teised uudised